WIADOMOŚCI

Barrichello zostanie przesunięty o pięć miejsc
Barrichello zostanie przesunięty o pięć miejsc
Jak donosi niemiecki magazyn Auto Motor und Sport, Rubens Barrichello zostanie przesunięty o pięć pozycji na starcie niedzielnego wyścigu o GP Malezji z powodu wymiany skrzyni biegów.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Szef zespołu, Ross Brawn, przed weekendem potwierdził iż obawia się o układ przeniesienia napędu bolidu BGP001.

Ze względu na zmianę jednostki napędowej z Hondy na Mercedesa, zespół musi poprawić swoją skrzynie biegów i jak mówił Brawn: „Aktualnie jest to nasza pięta achillesowa.”

„Nie pokonaliśmy jeszcze tej góry” dodał Brytyjczyk.

W sezonie 2009 skrzynie biegów muszą wytrzymać cztery kolejne weekendy GP.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

65 KOMENTARZY
avatar
Qbus81

03.04.2009 13:52

0

no i mamy to o czym wszyscy od jakiegoś czasu trąbią, Brawn GP szybkie ale będzie problem z niezawodnością :(


avatar
kamil7671

03.04.2009 13:52

0

Z pewnością to pozytyw dla Roberta, a jeśli jeszcze zaśpi na starcie...


avatar
Shallan

03.04.2009 13:54

0

Czyli to, co przewidywałem, jeśli chodzi o połączenie silnika Merca i swojej skrzyni biegów


avatar
ummagumma1

03.04.2009 13:54

0

Strach tylko pomyśleć, co to będzie, jak pozbędą się tej pięty achillesowej!


avatar
Budyn_F1

03.04.2009 13:56

0

Jednak i oni popelniaja bledy.


avatar
tt16

03.04.2009 14:02

0

Qbus81- to prawie jak Ferrari w zeszłym sezonie:D


avatar
makak

03.04.2009 14:25

0

jak myślicie co łatwiej przeprojektować dyfuzor i dostosować do niego bolid czy skrzynię biegów dopasować z hondy do mercedesa ? jedno jest pewne bez dyfuzora można dojechać do mety co może być kluczem w tym sezonie a bez skrzyni chyba nie


avatar
fezuj

03.04.2009 14:25

0

Tak to jest jak się robi "składaka" prędzej czy później ( tym razem prędzej) wyjdą skutki takiego mariażu


avatar
yaneq

03.04.2009 14:36

0

brawn ma skrzynie swoje czy mclarena- mercedesa? bo zgłupiałem z waszych opisów. myślałem, że ma mc-m!


avatar
fezuj

03.04.2009 14:38

0

@yaneq- swoje tzn. Hondy


avatar
Supek

03.04.2009 14:40

0

Tylko, że skutki mariazu nie muszą byc negatywne...jak narazie to widzielismy Raikonena wyskakujacego z dymiacego kokpitu...a Ferrari nie ma "składaka" ...byłbym ostrożny z takimi ocenami, jednak odpuszczenie zeszłego sezonu w celu prac nad bolidem na sezon 2009 im się jak widać oplaciło, biorąc pod uwagę wszystkie zawirowania z wycofaniem sie Hondy to konia z rzedem temu kto stawiał na ten zespół jako faworyta nawet w pierwszych wyścigach. Sam uważalem, że jeżdzą z pustym bakiem na testach żeby reklam nalapac i jakoś pociągnąć do konca sezonu...a tu sezon sie zaczął a oni dalej z przodu...aż się zastanawiam czy to nie przypdkiem te reklamy nie sa aż takim balastem ;P skoro te bez "napisów" sa najszybsze


avatar
Piotr123

03.04.2009 14:42

0

Dla wszystkich, którzy wątpiili, że brak testów BGP może być decydujący mam tylko jedno zdanie...Posłużę się ulubionym powiedzeniem mojej żony ... "A nie mówiła(e)m ?"


avatar
walerus

03.04.2009 14:45

0

Piotr123 - no nie mów, że Ci żona mówiła o skrzyni biegów Baricello i że się zepsuje..... ;-)


avatar
lukasz1

03.04.2009 14:46

0

Supek trafna uwaga :)


avatar
hot dog

03.04.2009 14:51

0

@kempa007 ... ja z innej beczki zmiencie w koncu zasady typowania tak aby mozna bylo przewidziaec takie sytuacje... pozdrowienia


avatar
yaneq

03.04.2009 14:52

0

to, że niby są wolni? nie są wolni! widać wyraźnie, że reszta odstaje. cokolwiek będzie dalej brawn zrobił genialną robotę.


avatar
pz0

03.04.2009 14:57

0

Supek, poproszę o tego konia. W połowie zeszłego roku nawet pisałem że najlepszym rozwiązaniem dla Kubicy byłoby przeniesienie się do Hondy. Od początku testów w których brał udział BGP stawiałem ich w roli faworyta, a im bliżej sezonu tym bardziej utwierdzałem się w tym przekonaniu. Szykuj jeszcze kilka koni, bo było jeszcze paru takich :-)


avatar
walerus

03.04.2009 15:02

0

ja nie chcę konia od Supka chociaż Browna nie lekceważyłem....


avatar
Supek

03.04.2009 15:05

0

dla pz0...nie doczytalem twoich wypowiedzi w tym temacie, ale wierzę Ci na slowo...niemniej jednak masz może jakieś "taśmy do przesłuchania" z tą relacja...żeby potem nie było , że ktoś Cie wprowadził w błąd...:D


avatar
Supek

03.04.2009 15:06

0

co innego nie lekceważyć a co innego stawiać na niego...ja nie lekceważe Force India...ale nie typowałem jeszcze na ten team


avatar
alienjam

03.04.2009 15:13

0

Powinien zostać przesunięty łącznie o 15 miejsc ! 5 za skrzynie + 10 kary ! Skoro dostał taką karę Vettel to czemu nie dostał takiej samej Barrichello skoro spowodował 2 kolizje i staranował 1/4 stawki ? :/ Sędziowie znowu dali dupy :/


avatar
Qbus81

03.04.2009 15:15

0

tt16 - prawie, bo to ich małpy ich cyrk (jeśli chodzi o Ferrari) :)a inna rzecz, że w 2006 i 2007 BMW też miało problemy z przekładniami bo bazowało na konstrukcji SAUBERA. No różnie może być :) i to jest w tym sporcie najpiękniejsze !!!


avatar
niza

03.04.2009 15:21

0

no i zaczęły się problemy....


avatar
walerus

03.04.2009 15:23

0

alienjam - zgadzam się w 100% co do Baricello - był głównym rozrabiaką tego dnia na torze i ... żadnej kary nie dostał - jeszcze 0 skruchy....


avatar
makak

03.04.2009 15:23

0

ten sezon może rozstrzygnąć kwestia niezawodności i dobrego zrozumienia ogumienia, ale dobrze mieć dobry bolid ciekawe jak tam skrzynia Batona się trzyma i czy objedzie jeszcze trzy razy


avatar
jsowa_usun_to

03.04.2009 15:31

0

Kurcze, a ja już go wytypowałem. Nauczka na przyszłość, żeby czekać do wieczora, bo w każdej chwili może się coś zmienić ...


avatar
Piotr123

03.04.2009 15:32

0

@2009-04-03 14:45:02 walerus - Nie mówiła, ale powinienem się był domyślić , że chce mi powiedzieć ;)


avatar
Piotr123

03.04.2009 15:33

0

@Panowie pomóżcie ! Jechać na ryby , czy oglądać powtórki treningów ?


avatar
walerus

03.04.2009 15:40

0

Ryby a potem kwalifikacje i wyścig - treningi to jedna wielka ściema....


avatar
Piotr123

03.04.2009 15:49

0

No to zmykam. Powiem tylko jeszcze , że trochę dziwnie wyglądał livetiming Roberta w ostatnim przejeździe 2. treningu. Raz poprawiał się w 1. sektorze, raz w 2. lub 3. nie poprawiając czasu całego kółka. Ściemniał czy np. szukał idealnej lini przejazdu ? Pardon , że nie na temat :-)


avatar
asc

03.04.2009 15:51

0

W typowaniu na stronie powinna być możliwość edycji typoów do którejśtam godziny. Ja co prawda Barrichello nawet nie uwzględniłem w pierwszej ósemce, ale jednak gdyby to był inny kierowca...


avatar
makak

03.04.2009 15:54

0

z pierwszego warto obejrzeć ostatnie 10 min drugi zobaczę jak wrócę z pracy to ci powiem


avatar
Jacobek

03.04.2009 16:07

0

ludzie , co sie podniecacie tak. Jedna wiadomoś, że skrzynie trzeba wymienić i już wszystkie glosy" a nie mówiłem" x D już wszyscy wrecz krzyczą, ze brawn nie ma przez to szans haha ciekawie x D ... Fakty są faktami, jeżeli zespoły fabryczne nie będa pracowaćgrubo ponad swoje możliwości to już w połowie sezonu walka sie zakończy i tego typu problemy, co w powyższym artykule, za nic tego nie zmienią pozdr.


avatar
robtusiek

03.04.2009 16:39

0

@Piotr123 robili tak aby nie zdradzić swojego tempa przejazdu całego okrążenia, więc teraz zsumuj sobie wszystkie najlepsze czasy w poszczególnych sektorach i wyjdzie ci zbliżony czas do ich możliwego tempa w wyścigu, ale to tylko moje przypuszczenia.


avatar
Novy

03.04.2009 17:12

0

To jest dopiero pierwsza awaria skrzyni w BGP, w McLarenie tez była. ZObaczymy jak beda mialy inne zespoły.


avatar
gramatik

03.04.2009 17:13

0

omg a ja dalem ze on wygra...


avatar
pz0

03.04.2009 17:22

0

Supek - dzięki za konia :-) Proszę, oto pierwsza z brzegu taśma do przesłuchania 2009-03-17 22:55:02 pz0 (Host: *.1.92.40) ''...Zalety bolidu BGP wychodzą najbardziej na długich przejazdach. Na którymś z portali porównywali długi przejazd Massy i bodaj Buttona. Okazało się że ostatnie okrążenia bolid BGP robił o ponad 2 sek szybciej niż Ferrari!!! To może być właśnie to delikatne traktowanie tylnych opon przez BGP, uzyskane częściowo przez odciążenie tyłu i przeniesienie środka ciężkości bardziej do przodu bolidu. Podobno bolidy BGP nie są też tak nadsterowne jak inne (wiąże się to właśnie z tym dbaniem przez bolid o tylne opony). Tutaj bym właśnie upatrywał przewagi BGP, czyli zwiększony docisk tylnej osi (dzięki kontrowersyjnemu dyfuzorowi) i przeniesienie środka ciężkości bolidu bardziej do przodu. W czasie wyścigu może wyjść jeszcze jeden plus dla BGP. Mogą jeździć na jeden pitstop, podczas gdy reszta będzie zmuszona do zaliczenia dwóch ze względu na zużycie opon, czyli dodatkowe kilkanaście-kilkadziesiąt sekund oszczędności w trakcie wyścigu. Teraz pozostaje jedynie kwestia legalności ich dyfuzora. Jeżeli ten element okaże się legalny to oba bolidy BGP powinny w Australii wręcz zniszczyć wszystkich rywali. sivshy i to jest moje pierwsze proroctwo co do tego sezonu. To nie chodzi o pojedyncze okrążenie, to chodzi o wyniki osiągane na długich przejazdach. te dwie sekundy na okrążeniu to nawet KERS nie nadrobi i nie obroni przed wyprzedzeniem przez agresywny bolid BGP. Kurde, a w zeszłym roku pisałem że Kubica mógłby przejść do Hondy, bo się tam Ross Brawn pojawił, to zostałem wyśmiany przez dosłownie wszystkich. W tym roku jednak również może być sytuacja że o tytuł będzie walczył Anglik i Brazylijczyk, ale tym razem obaj z jednego teamu...'' Mogę tego poszukać więcej. W czasie gdy inni twierdzili że Brawn jeździ pod sponsorów, ja się uparłem że będą najmocniejsi.


avatar
sivshy

03.04.2009 18:02

0

no i brawo ;] czasem warto upierać się przy swoim. Ja przyznam się bez bicia, od początku byłem sceptyczny co do BGP, ale jak widać czasem można sprawić niespodziankę... Nie doceniłem po prostu geniuszu pewnego pana, czego do tej pory żałuję.


avatar
jeremi

03.04.2009 18:03

0

@ Supek, oto mój wpis: "2009-03-13 12:46:34 kumahara (Host: *.neoplus.adsl.tpnet.pl) Jak pisze totalfun i dick777 zgadzam sie z nimi . Przewidywałem, że Honda nie wypadnie z F1, że dotrwa do końca sezonu i że nie będzie w ogonie stawki po paru wyścigach, teraz poprawka - będzie wygrywać. A mcl na swoim 'cudownym skrzydle' ( hahaha ) uleci " w rajską dziedzinę ułudy". - To było moje zdanie na wynurzenia i przewidywania pz0 , @ pz0 o ile dobrze pamiętam Twoja propozycja zatrudnienia Kubicy w Hondzie wynikała z Twojej skłonności do ironizowania z tego zawodnika niż szczerego zdania...


avatar
Skoczek130

03.04.2009 18:03

0

Szkoda Rubensa. Po raz kolejny dopadł go pech. Mam tylko nadzieje, że nie będzie jeździł tak brawurowo, jak w Australii.


avatar
Supek

03.04.2009 18:13

0

Ot proroctwa się spełniły...wnioskuję o zmianę logina z pz0 na Nostradamus_pz0....też przyznaję sie bez bicia , że traktowalem BGP z lekkim przymrużeniem oka...i sie pomyliłem...a może zostalem wprowadzony w bład...sam już nie wiem...muszę chyba zawiesic mojego dyrektora sportowego...:p


avatar
jeremi

03.04.2009 18:23

0

Mój poprzedni wpis nie jest moim, wyjaśniam: to wpis "kumahary", który jest moim synem a któremu zepsuł się laptop i korzysta aktualnie z mojego blaszaka, nie zmienił loginu na swój i tak wyszło, ja z tym wpisem nie mam nic wspólnego, chociaż potwierdzam go. Sorry !


avatar
pz0

03.04.2009 18:35

0

jeremi, nie ironizowałem. Ja od kilkunastu lat jestem pod wrażeniem Brawna. Wiedziałem że zrobi coś rewelacyjnego, jak nie w tym roku to w następnym. Brawn nie ma w zwyczaju konstruować gniotów, on robi konstrukcje od niezłych po genialne, ale przypuszczam ze i jemu może się trafić wpadka. Honda miała wszystko poza facetem który ogarnie cały zespół i zagoni do solidnego galopu. Faceta który ma łeb na karku. Jak przyszedł do Ferrari również spisał pierwszy sezon na straty, ale i tak było nieźle. Żałowałem że BMW go nie wzięło. Pisałem od dłuższego czasu że Ferrari to nie jedyny zespół w którym można osiągnąć sukces. Odszedł od nich Todt i Brawn i w związku z tym liczyłem się ze spadkiem ich formy, ale inni kibice ciągle twierdzili że tylko Ferrari to gwarantuje. Ferrari musi również się liczyć z tym że zrobi taki niewypał jak Makówka w tym roku. Co do Kubicy to owszem, chcę aby pokazywał się z dobrej strony. Za Australię mogę go tylko pochwalić. Supek, musi polecieć kolejny koń :-) a gwarantuję Ci że to nie ostatni, było jeszcze kilku takich popaprańców którzy uwierzyli w geniusz Rossa.


avatar
pkas

03.04.2009 18:35

0

I dobrze że go cofną - nie żałuję Barrichello ani trochę. Powinien zostać ukarany za to jak rozpychał się na torze w niedzielę tydzień temu..


avatar
pz0

03.04.2009 18:39

0

jeremi - pisałem tego posta dość długo, bo w międzyczasie musiałem załatwić parę spraw. To ciekawe - ojciec i syn. Widocznie ze względu na wiek nie jestem w stanie się porozumieć w żaden sposób z kumaharą :-)


avatar
mateee

03.04.2009 18:39

0

tak jak u kubicy w tamtym roku szybkie auta lecz zawodne skrzynie


avatar
pz0

03.04.2009 18:42

0

supek, loginu nie zmienię. To mój ''święty login'' Poza tym przyznaje się do omylności, czego najlepszym przykładem jest miłościwie nam panujący obecny Mistrz Świata.


avatar
darecky3

03.04.2009 18:45

0

pz0 to gdzie pojedziemy konikami...?:)


avatar
jeremi

03.04.2009 18:47

0

@ pz0, a co w tym dziwnego? Nie mogę mieć syna ( nie już dzieckiem) interesującego się F1 jak ja? Szkoda tylko, że żona ma nas dość i nie może nas zrozumieć... pozd.


avatar
pz0

03.04.2009 19:02

0

jeremi, nie dziwne że masz syna, lecz ciekawe, bo z Tobą jakoś szło się dogadać mimo odmiennych zdań, a z kumaharą za diabła. Co do żony to rozumiem, też mam i też ma mnie dość ;-) Tylko że mam córkę 4 lata, ale ona uwielbia Ferrari, a nie mojego Williamsa... darecky - jak to gdzie? Na GP Malezji, kwalifikacje dopiero jutro :-)


avatar
kumahara

03.04.2009 19:31

0

@ pz0, nie jest on taki jak to widzisz, przyznaje, że jest uparty ale w kwestii BGP to miał rację, po pierwszym teście przewidział siłę tych bolidów, no i w typowaniu jest w pierwszej setce a ja przez wzgląd na zachowanie odrobiny godności nie wspomnę ileż to punktów wykosiłem.


avatar
jeremi

03.04.2009 19:34

0

ale jaja, kumahara masz szlaban na blaszaka !!! won !


avatar
Blaz

03.04.2009 19:36

0

hehe widzę ze pz0 i jeremi macie tak jak Ja. Moja małżonka też ma mnie dośc w jak przychodzi Weekend z F1 i jej mąż(generalny leń) wstaje o 4 na treningi ale na domiar złego jeszcze potem męcze powtórkami na PSport cały tydzeń. cytuję ostatnie zdanie z tamtego tygodnia "czy ty #$! nie masz dość" odpowiedziałem kocham to i że jak 20 lat mi sie nie znudziło to już chyba mi sie nie znudzi. Ja chyba bardziej przywiązuję się do kierowców niż do zespołów. Dobra bo pitolenie beż sensu. Co do BGP No to pierwsza ich awaria zobaczymy co bedzie dalej. W sumie ciesze sie że Jason jest w tym zespole ma coś do udowodnienia.


avatar
Piotr123

03.04.2009 19:57

0

Nie było info od Mario n.t. KERS ? Miało być dzisiaj...


avatar
Supek

03.04.2009 21:21

0

Jak już jedziemy prywatą nie na temat, to moja córa 5 letnia w grze F1 2007 chciała jeździć tylko Hondą, teraz jak jej mówie, że te autka sa teraz biale i wygrywają to skacze i krzyczy juhuu...żona już też ma mnie dosyć, ale jedymym komentarzem jest machniecie reką...slownych zaprzestala ze dwa sezony temu


avatar
walerus

03.04.2009 21:39

0

toż to całe rodziny tu debatują....;-) moje dzieciaki na razie mają szlaban na takie używanie kompa....


avatar
pz0

03.04.2009 21:43

0

Brawn odniósł jeszcze jeden niespodziewany sukces. Spójrzcie jaka się pod tym newsem zrobiła miła rodzinna atmosfera. Przeciwne obozy się wręcz bratają...


avatar
walerus

03.04.2009 21:50

0

mojego brata tu nie ma....


avatar
nolte

03.04.2009 22:06

0

ja też chciałem pochwalić się synem, który uważa, że Kubica to nazwa dowolnego bolidu F1. Prostuję sprawę od roku...bezskutecznie. W tej chwili syn ma 3,5 roku. Dam mu jeszcze czas do gimnazjum:):):)


avatar
xdamianx

03.04.2009 22:14

0

myślę że brawn nie utrzyma takiej formy przez cały sezon i jak zaczną go naciskac na dzień dzisiejszy 3 zespoły bmw red i ferrari to się pogubią bo wcale takich mistrzów kierownicy to oni nie mają. a jutro robi napewno w 3 . i w podium też wierzę


avatar
niza

03.04.2009 22:50

0

uuuu widzę, że się zrobiło rodzinnie, aż miło hehe :) No to ja się też dołączę, mój 3,5 letni chrześniak jak ze mną ogląda fotki bolidów to tylko krzyczy, że on też chce taką formułę heheheh no cóż, ja w duchu też sobie mówię, że też chcę taką formułę u siebie na parkingu :P


avatar
nolte

03.04.2009 22:54

0

walerus: nie chcę ustawiać sie tutaj w roli moderatora, ale wydaje mi się, że poprawna forma brzmi: ślaban.


avatar
morek150

03.04.2009 23:50

0

to ze barichello bedzie przesunięty to za przeproszeniem chu z tym bo barichello nie jest wyraźnie słabszy od buttona i to raczje butto pomaszeruuje po mistrza swiata, poza tym nie gadajcie pierdół ze skrzynia z hondy i silnik merca ze to musiało nawalic itd bo o ile sie nie myle to cosworth nie robił skrzyni biegów a silniki jego kiedys mieli wyszyscy (ostatni raz williams w 2006) redbull ma swoją skrzynie a nie renault, tylko force india ma skrzynie z mercedesa


avatar
morek150

03.04.2009 23:51

0

znaczy barichello !!jest!! wyraźnie słabszy od buttona


avatar
sivshy

04.04.2009 14:04

0

pierwszy raz widzę, aby między użytkownikami, którzy zwykle działają na siebie jak płachta na byka, zapanowała taka atmosfera ;] Idą święta ;]


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu